لذت از هوشبری با وبلاگ اکسیژن

لذت از هوشبری با وبلاگ اکسیژن
اکسیژن اولین وبلاگ تخصصی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی همدان  
قالب وبلاگ

 

آسم

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ،  محققان دانشگاه آدلاید با بررسی عادات غذایی، سبک زندگی و مصرف اسید فولیک در ۵۰۰ زن باردار دریافتند مادرانی که در ماههای پایانی بارداری خود از مکملهای اسید فولیک استفاده می کنند ۲۶ درصد بیشتر در خطر داشتن کودکانی که در اولین سالهای زندگی از آسم آلرژیک رنج می برند قرار دارند.

محققان در این خصوص اظهار داشتند: “فکر می کنیم این اولین تحقیق بر روی انسان باشد که نشان می دهد افزایش مصرف اسید فولیک در مدت آخرین ماههای بارداری تا حد قابل ملاحظه ای خطر آسم آلرژیک را در کودکان با سن سه سال و نیم افزایش می دهد.”

این درحالی است که هیچ ارتباطی میان مصرف اسید فولیک قبل و در سه ماهه اول بارداری مادر و بروز آسم در کودکان دیده نشده است.

براساس گزارش گاردین، مصرف مکملهای ویتامینی اسید فولیک در مدت سه ماهه اول بارداری و در ماه قبل از آن می تواند از خطر بروز نقص در لوله عصبی جنین پیشگیری کند.

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

این درحالی است که بنابر نظر این دانشمندان، مصرف این مکملها در ماههای پایانی بارداری مضر است.

لازم به ذکر است اسید فولیک به جلوگیری از نواقص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا و آنسفالی که وقتی بخشی از لوله عصبی که بعدا به طناب نخاعی و مغز تکامل می یابد ، بسته نمی شود روی می دهند کمک می کند.
بسته شدن این لوله حدود ۲۴ روز پس از لقاح روی می دهد و این زمانی است که زن از بارداری بی اطلاع است.
اسپینا بیفیدا منجر به درجات متغیر فلجی اندام های تحتانی و در بسیاری از افراد ناتوانی های یادگیری می شود.
اسید فولیک نقش مهمی هم در جلوگیری از نواقص مادرزادی ، کم وزنی بهنگام تولد ، بیماری های مزمن مانند سرطان ، افسردگی، زوال ذهنی و پوکی استخوان دارد.
سازمان های بهداشتی توصیه می کنند زنان روزانه علاوه بر مصرف غذاهای حاوی فولات مکمل های اسید فولیک ۰٫۴ میلی گرمی دریافت کنند.
دریافت اسید فولیک به تنهایی یا همراه با مولتی ویتامین ها پیش از آغاز بارداری و در مراحل اولیه آن احتمال نواقص لوله عصبی را ۴۰ تا ۸۰ درصد کاهش می دهد .

مصرف اسید فولیک با تاثیر بر سیستم عصبی و کاهش نسبی خستگی نیز به افراد کمک می کند. همچنین مشخص شده مصرف اسید فولیک موجب تقویت حافظه و عملکرد مغزی بهتر در سالمندان می شود.

با توجه به اهمیت دستگاه عصبی در عملکرد مغز متخصصان معتقدند مصرف اسید فولیک با تاثیر بر سیستم عصبی موجب کارایی بهتر فعالیت های مغزی و حافظه در افراد میانسال و کهنسال می شود. به همین دلیل متخصصان به مادران باردار توصیه می کنند که مصرف اسیدفولیک را در برنامه خود قرار دهند تا رشته های عصبی و ستون مهره ها و نخاع جنین بهتر تشکیل شوند و در آینده با مشکلات عصبی مواجه نشوند.

همچنین محققان با بررسی وضع  ۳۵ هزار خانم باردار که یک سال پیش از بارداری، اسید فولیک مصرف می کردند، متوجه شدند آنها ۵۰  درصد، کمتر از بقیه خانم ها در معرض خطر زایمان زودرس قرار دارند.

حتی در صورت زایمان زودهنگام نیز، درصد زنده ماندن نوزادان آنها بیشتر است.

دانشمندان کانادایی هم از سال ۱۹۹۰  تا کنون با بررسی وضع سلامت قلب یک میلیون و ۳۰۰ هزار نوزاد دریافتند که از سال ۱۹۹۸ که غذای ویژه حاوی اسید فولیک برای مادران باردار در کشور وارد بازار شده تعداد نوزادان با  نارسایی قلبی هم  کاهش یافته است.

اسید فولیک یا ویتامین B9  در سبزی های تازه و جگر وجود دارد.

این ویتامین برای درمان کم خونی مفید است و مانع اضافه وزن می شود.

زنان باید برای جلوگیری از بیماری های خطرناکی مانند رشد ناکافی مغز و نخاع پیش از بارداری، به میزان کافی از این ماده مصرف کنند.

سازمان های بهداشتی به مردم توصیه می کنند، روزانه ۴۰۰  تا ۸۰۰  گرم اسید فولیک مصرف کنند.

 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز


 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 19 / 3برچسب:, ] [ 8:23 ] [ پویا صفی خانی ] [ ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ تخصصی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی همدان خوش آمدید.
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لذت از هوشبری با وبلاگ تخصصی اکسیژن و آدرس oxygen88.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 2255
بازدید کل : 453209
تعداد مطالب : 248
تعداد نظرات : 32
تعداد آنلاین : 1

داغ کن - کلوب دات کام

تعبیر خواب آنلاین

.



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.




.


فال امروز


استخاره آنلاین با قرآن کریم


Pichak go Up
فروش بک لینک طراحی سایت عکس